2009年6月26日

Chung Li English Village Field Trip



On Friday, June 26th, 36 students from Grades 4 and 5 visited the Taoyuan International English Village at Chung Li Elementary School. Students participated in English language role-plays, cooking activities, games and craft-making programs.

Thank you to students Tyrone Pan 潘羿辰 (403), Alice Sung 宋采樺 (502) and Joyce Wang 王敏宜 (506) for organizing and leading the student groups during our visit!























Here are some of the student comments:

1. I like the Transportation Room because we play many games.

2. 希望我們學校能夠定期舉辦類似的活動。

3. 今天我最喜歡的課程是美勞課,還有餐廳禮儀學習。

4. 希望六年級的戶外教學可以再來一次,讓全班同學可以體驗全英文的課程。

5. 我覺得每一間英文教室最好有一位翻譯的老師,不然我們始終聽不懂。

6. 我覺得我沒有準備好,因為我雖然背了一些英文單字,但好像還是不夠。

7. I learned how to communicate with foreigners and learned many different cultures.

8. 我最喜歡 Toy Workshop, 因為那位老師很會搞笑。

9. 我準備好了,因為前兩天老師有幫我們上行前訓練。

10. 出發前我有先準備,以免結巴。

11. 這次的一日遊我很開心。

12. 我覺得用闖關的遊戲來學英文,讓英文變得很好玩。

13. 那裏的外籍老師都很會搞笑,我們每一節課都有歡樂的笑聲喔!!